Höstlov dag 3 1/11

Vi vaknade upp och såg att dimman låg tät och att det var vindstilla. Vi bestämde oss för att fiska  trots att vi trodde det skulle bli trögt. Vi gasade iväg och solen började skina och det kändes faktiskt riktigt bra så vi stannade till i första bästa lilla vassvik. När vi kom närmare såg vi att det fanns en vadande flugfiskare som traskade genom viken och upp på andra sidan. Han kanske blev skrämd av oss. Innan jag hade fått upp mitt spö så hörde jag Willy säga ”fish on”. Efter det så drev vi på grund så pass att jag var tvungen att hoppa över bord och knuffa ut båten på djupare vatten. Efter den incidenten var det bara att åka till stugan och byta fiskekostym. Solen försvann och det blev ganska mörkt men huggen kom emellanåt ändå trots det spegelblanka vattnet. Vi letade efter nya ställen som ev. kan vara till nytta under Pike Tournament under hela dagen. Plötsligt kom solen tillbaka och kanske var det slumpen men både jag och Willy fick upp varsin lite finare gädda innan dimman och mörkret kom och vi åkte hemåt.

Solen tittade fram och de lite finare gäddorna högg. Här är jag med en gädda på 83 cm.

Ca tio minuter efter min 83:a så smäller det till på Willys Pig. Jag håvar in gäddan och mäter den till 87 cm. Detta är faktiskt det sista kastet för dagen så det blev en perfekt avslutning.

Denna gädda hade en otäck böld på ryggen och inte så många tänder men jag hoppas att den kan överleva ändå. Vi har sett denna typ av böld förut men inte så här stor och otäck.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )